Известие

Collapse
No announcement yet.

Няколко въпроса за 155

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Няколко въпроса за 155

    (1)Почти не остана нещо,което не го знам по тая кола,но ми е чудно дали има ТПС(http://en.wikipedia.org/wiki/Throttle_position_sensor) ?
    (2)Бях чел някъде,че ECU-то събирало информация от датчиците и така колата се наглася според вида на каране...звучи ми малко измислено,вярно ли е?
    (3)Хидравликата на волана има ли охлаждане?(удължени тръби за течността,спираловидно извити)
    (4)От какво също могат да ми играят оборотите(под 850 не падат никога)...загряла или не в 80% от случаите като пусна газта стрелката не пада под 1200-1300
    (5)Смених термостата(Vernet) и охл.течност на дълго заковава на не повече от 75 градуса.Градско се опитва да гони 110 !Нито перки,нито нищо не се включва !Пак ли нов термостат е решението ?

    Друго май няма засега
    Кой каквото знае да пише
    Благодаря на отзовалите се
    '99 156 1.9 JTD SP3

  • #2
    1. Мчи той е на много видно място и изглежда като на снимката в уикипедия;
    2. Нагласянето не е точно според вида на карането май, но има такъв момент - след ресет компютърът има нужда от малко "статистика", за да вкара нещата в оптимален режим (ако правилно интерпретирам секцията за инжекциона от сервизното ръководство);
    3. Има серпентини и се чудех от къв зор са сложени ;
    4.
    5.

    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
    Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

    Comment


    • #3
      На 1 отговора мисля е ДА, тъй като към дроселовата клапа има закачен куплунг с кабели и е за това. За 2 има май нещо такова, ама аз досега не съм усетил разлика след ресет и преди това, ма тя и рядко има нещо дето да не и е за правене


      Даването на газ, води до пристрастяване!
      Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
      Volvo V50 2.0D by RuBig

      Comment


      • #4
        Еми като е със жило 8в 155 колата , никак не ми се връзва да има ТПС
        За 16в не знам
        Ама нали талянците обичат да е сложно може и 2 ТПС-а да са сложили
        Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
        ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от pr_00f
          Еми като е със жило 8в 155 колата , никак не ми се връзва да има ТПС
          За 16в не знам
          Ама нали талянците обичат да е сложно може и 2 ТПС-а да са сложили
          Е жилото направо към компа ли да го вържат
          Бивши: 155 2.5 V6, 156 2.4 JTD 150, 166 FL 2.0 CF3
          Настоящи: 155 2.0 8V - първата любов + 155 2.0 16V донор + 155 2.5 V6
          Thank you, VFTI, thank you!

          Comment


          • #6
            Такааа отговор на въпросите.....

            1. 8в двигателите нямат точно тпс но имат потенциометър на дросела( а той е механичен... ), който потенциометър познава къде се намира дросела в момента......

            2. 16в двигателите са електронен дросел и при тях ТПС се намира вътре в моторчето за празен ход - МПХ...

            И от там е разликата че при 8в двигателите при пуснат педал на гаста дросела е напълно затворен и МПХ играе роля на клапан който пуска въздух в цмукателните колектори който не минава през дросела....
            А при 16в двигателите при затворен дросел МПХ електрически отваря(регулира) дросела.

            А за клатенето на оборотите ... Може да е от толкова много неща... Та:
            >МПХ ( тпс е вътре ).
            >Температурен датчик.
            >Вакумче
            >Дебитомер
            >Процепи/дупки след дебитомера ( смуче неотчетен въздух )
            >Дросел ( замърсява се и не може да се затваря докрай )
            >И др....

            А Сега за Компютъра.. Той събира информация от датчиците и чрез нея определя сместа... При нефункциониране на даден датчик Компа включва сервизен режим и обогатява горивото по един и същ начин независейки от датчиците ( Усеща се с мнооого вицок разход )

            Е това е което знам.....
            Alfa Romeo 155 1.8 8v '95 - Ex ... Alfa Romeo 156 2.0 TS '99 - Ex ...
            Alfa Romeo 156 SW Facelift 2.4 JTD M-JET 20v '04 +++
            Alfa Romeo GTV Phase 1 2.0 20v Тurbo '95 + Още едно 2.0 ТС ....

            Comment


            • #7
              виж свещи и кабели
              Alfa Romeo 156

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от XaBu4ko
                Такааа отговор на въпросите.....


                Е това е което знам.....
                Колега незнам откъде ги знаеш тези неща,ама не са точно така.
                ТПС буквално значи датчик за положението на дроселовата клапа - имат го и 8в. и 16в. и е на едно и също място - на оста на дроселовата клапа.
                При 16в.моторите не е електронна дроселовата клапа,а си е с жило.
                И при двата мотора МПХ прави едно и също,просто конструктивно са различни.
                Нали за 155-ца става въпрос де?При 156-ца може и да е както ти казваш.
                Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                Comment


                • #9
                  Re: Няколко въпроса за 155

                  Първоначално публикувано от Alfoso
                  ...Градско се опитва да гони 110 !Нито перки,нито нищо не се включва ...
                  За това си провери датчика , който включва перката.
                  166 JTD '02 ; 155 1.9TD BASE MY.95 ; 146 1.6TS Junior '98 - бракувана, продава се на части ; 155 1.8TS SILVERSTONE '94 -продадена

                  Comment


                  • #10
                    Ами мое приятелче се сблъска с такъв проблем и казвам какво обясниха майсторите..... А за ТПС при 16в и 8в не е много еднакъв....
                    Alfa Romeo 155 1.8 8v '95 - Ex ... Alfa Romeo 156 2.0 TS '99 - Ex ...
                    Alfa Romeo 156 SW Facelift 2.4 JTD M-JET 20v '04 +++
                    Alfa Romeo GTV Phase 1 2.0 20v Тurbo '95 + Още едно 2.0 ТС ....

                    Comment


                    • #11
                      Благодаря на всички за проясненията и идеите
                      Който има нещо да добавя ,да разцъква темата :P
                      '99 156 1.9 JTD SP3

                      Comment


                      • #12
                        Друго питане имам аз - има едно отопление на дроселовата клапа - каква му е идеята на него? Идва тънък маркуч от двигателя с топъл антифриз и влиза в дросела. Айде кажете за какво му е на дросела отопление от двигателя?!


                        Даването на газ, води до пристрастяване!
                        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                        Volvo V50 2.0D by RuBig

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Furious 155
                          Друго питане имам аз - има едно отопление на дроселовата клапа - каква му е идеята на него? Идва тънък маркуч от двигателя с топъл антифриз и влиза в дросела. Айде кажете за какво му е на дросела отопление от двигателя?!
                          '99 156 1.9 JTD SP3

                          Comment


                          • #14
                            Друго питане имам аз - има едно отопление на дроселовата клапа - каква му е идеята на него? Идва тънък маркуч от двигателя с топъл антифриз и влиза в дросела. Айде кажете за какво му е на дросела отопление от двигателя?!
                            И аз много съм се чудил и май никой не знае. Един познат предположи че е за да не се получава конденз върху клапата но това не ми изглежда много логично.
                            Сега се сещам, навремето на запорожеца имаше една клапа "З(има)/Л(лято)", като в положение зима двигателя смучеше топъл въздух... може би с цел подобряване на смесообразуването или нещо такова. Просто предположение
                            167.AR67302

                            Comment


                            • #15
                              При температури около 10 градуса и по-големи скорости може да се получи обледеняване в следствие на високата скорост и разреждане на флуида в дифузора и заклинване на дроселовата клапа. Затова има отопление
                              Alfa Romeo 155 Super
                              2.0 16V TS

                              Comment

                              Working...
                              X